trening

W walce o silny i piękny brzuch, czyli porcja moich top ćwiczeń

 

Podczas swojego przymusowego roztrenowania nie chciałam dopuścić do absolutnego rozkładu ciała, stąd gdy tylko mogłam zacząć się ruszać (nie mówię o nodze),  ćwiczyłam. Brzuch i ramiona poszły na pierwszy ogień. Ćwiczenia dorzucałam stopniowo. Zaczynałam od dwóch. W pewnym momencie robiłam brzuch prawie codziennie. Doszłam do etapu 7 ćwiczeń, 3 serie, 20 powtórzeń. Dość czasochłonne zajęcie, ale bez biegania naprawdę było fajnie 🙂 Czy utrzymam ten poziom przy bieganiu? Nie sądzę, ale ćwiczenia polecam! Jedne z moich ulubionych! Warto je wplatać do treningu ogólnorozwojowego, po kilka i zmieniać co jakiś czas.

1 Ćwiczenie wyjątkowo łagodne dla nóg. Pozycja wyjściowa: Leżenie na plecach; ręce wyciągnięte do góry, tworzą kąt prosty z ciałem. Podnosimy się do siadu siłą brzucha, wyciągając jak najwyżej ręce. Wracamy do leżenia, ręce trzymamy cały czas w górze.  Powtarzamy dwadzieścia razy.

DSC039492 Coś bardziej dynamicznego. Pozycja wyjściowa: leżenie na plecach, ręce leżą wzdłuż ciała, nogi lekko uniesione. Wyrzucamy nogi dynamicznie do góry, jak najwyżej sięgamy stopami (jakbyśmy robili świecę), wracamy (nie opuszczamy stóp na ziemię). Powtarzamy 20 razy.

DSC03938-side

3 Składamy się jak scyzoryk. Pozycja wyjściowa leżenie na plecach. Dynamicznie w tym samym momencie unosimy ręce i nogi tak by spotkały się mniej więcej w połowie drogi. Jest ciężko, ale szybko widać progres przy tym ćwiczeniu, więc nie ma co się załamywać 😉 Wracamy i powtarzamy dwadzieścia razy, dynamicznie bez przerw!

DSC039734 Skosy. Napiąć się i wytrzymać 5 s w pozycji. 20 razy na każdą stronę.

clap25 Klaszcz! Pozycja wyjściowa na pierwszym zdjęciu; składamy się; klaszczemy pod kolanami i wracamy. Dynamicznie wykonujemy 20 razy.

DSC03971

6 Wytrzymujemy w pozycji 60 sekund

7 Widzicie na pierwszym zdjęciu. Gdy nie mogłam obciążać nogi na 100%, wykonywałam ćwiczenie na zgiętym kolanie. 60 s na każdą stronę.

Powodzenia!

TagsABS
Share:
  • Aga Maj

    Piękny brzuch ale jak widać nie ma nic za darmo trzeba cisnąć, podziwiam:)

  • ewelina

    hej 😉 chciałam Ciebie zapytać, czy wszystkie ćwiczenia jakie wykonujesz, i te powyżej i inne nie są szkodliwe dla kręgosłupa ? czy konsultujesz je może z lekarzem? Wiem że niektóre ćwiczenia mogą nadwyrężac odcinek szyjny lub lędźwiowy, np. tradycyjne brzuszki. Chciałbym znać Twoją opinię na ten temat. Dziękuję z góry za odpowiedź !

    • Hej, z kręgosłupem jest tak, że każde źle wykonywane ćwiczenie będzie go nadwyrężało plus jest też kwestia osobistych wad i siły całego gorsetu mięśniowego. Przy słabych mięśniach kręgosłup bardziej dostaje, dlatego warto zaczynać stopniowo – jak ze wszystkim 🙂 Ja osobiście nie mam tego problemu więc ciężko mi więcej się wypowiedzieć. Pozdrawiam