dieta

Koktajl z białkiem konopnym

Dawno nie wrzucałam żadnych przepisów, a to dlatego, że mało u mnie czasu na eksperymenty w kuchni, ale mam coś dla takich jak ja: zapracowanych i bardzo aktywnych. Szybki i kompletny koktajl potreningowy.

Pomysł na koktajl podrzuciła mi dietetyczka. Jakoś do tej pory nie robiłam ich zbyt często, a nie zawsze mam czas by zjeść od razu po treningu super zdrowy i pełnowartościowy posiłek, co odbija się na mojej masie, w końcu przyszedł czas na dobrą zmianę. W moim przypadku taki białkowo-węglowodanowy koktajl nie jest zastępnikiem posiłku, a dodatkową porcją kalorii potrzebną do zbudowania masy mięśniowej i utrzymania tej tłuszczowej oraz przyspieszeniem regeneracji, ale taki koktajl spokojnie też może robić za śniadanie po porannym treningu u każdego lub posiłek po treningu wieczornym. Koktajl z białkiem konopnym jest zdrowy i pełnowartościowy. Białko konopne jest szczególnie warte uwagi w przypadku osób z alergiami, nietolerancjami i wrażliwym układem trawiennym. Jest lekkostrawne i łatwo przyswajalne i naprawdę nie odbiega swoją wartością zwierzęcemu, czy sojowemu.

Składniki na koktajl:

50 g płatków owsianych

15 g białka konopnego (kopiasta łyżka)

banan

200-300 ml mleka (ja dodaję kokosowe lub migdałowe)

Koktajl najlepiej przyrządzić przynajmniej 30 minut przed spożyciem (żeby płatki namokły i były lekkostrawne), ewentualnie same płatki namoczyć w wodzie 30 minut wcześniej.

Wszystko miksujemy i pijemy po treningu!

Share:
  • pafcio

    Koktajle są ekstra – zdrowe, łatwo przyswajane i szybkie w przygotowaniu. Osobiście od pół roku używam te od Herbalife ale każdy jest lepszy niż żaden.

    https://www.youtube.com/watch?v=W_VT56ozlY8

    https://www.youtube.com/watch?v=1G6jTGAfgUc

  • Bielik

    Kasia, Ty masz tą celiakię(/nietolerancję na gluten) czy nie? Nie chcę krytykować Ciebie albo Twojej dietetyczki, ale dlaczego w Twoich przepisach są płatki owsiane?

    • Hej, tak mam i trzymam bardzo czystą dietę, jak widzisz na zdjęciu płatki są certyfikowane bezglutenowe

      • Bielik

        Dziękuję za szybką odpowiedź 🙂 Tylko zwróć uwagę, że gluten to mieszanina białek. W pszenicy jest głównie gliadyna, natomiast w owsie awenina, która może wywoływać te same reakcje u celiaków jak w przypadku jedzenia pszenicy.

        • w moim przypadku nie ma przeciwskazań, wszystko konsultuję z dietetyczką, więc jest pod kontrolą 🙂