trening

Biegacze do pompek!

Pompki, od zawsze budziły we mnie lęk. Jak tylko zobaczyłam, że kompletnie mi nie idą, założyłam, że to nie jest ćwiczenie dla mnie, bo więcej jak 3 nie wykonam. Omijałam je w swoim życiu szerokim łukiem. Przy okazji doskonalenia treningu ogólnorozwojowego, postanowiłam pochylić się i nad pompkami.

Pompki to proste ćwiczenie, angażujące prawie całe ciało. Jesteśmy zmuszeni do trzymania w napięciu mięśnie nóg, brzucha, pleców, pracuje klatka piersiowa i ręce. Pompki, podobnie jak planki, pełnią funkcję ćwiczenia stabilizacji ogólnej u biegacza (podczas biegu powinniśmy trzymać proste plecy i nie rotować tułowiem). Wzmacniają mięśnie klatki piersiowej i ramion. Pomagają uaktywnić nam ręce podczas biegu. Biegając nie zapominajmy o naprzemiennej pracy rąk i nóg: prawa noga z lewą ręką… Gdy biegamy szybciej powinniśmy także rękami machać szybciej, a żeby tak było potrzebujemy więcej siły. Kto nie ma siły, ten do pompek!
Jako, że ja do najsilniejszych nie należę robię 3 serie po 10 (przy dobrym dniu robię męskie, przy złym babskie ). Po każdej serii rozciągam mięśnie i robię 2 minuty przerwy.
Pozdrawiam!
Share:
  • Sama prawda 🙂 ja z tym nie mam problemu 🙂 heh że widzę że rzeczywiście musisz popracować nad tym troszkę 😀 pozdrawiam

  • Warto robić pompki, bo dzięki nim łapa nie mdleje tak szybko na dłuższych dystansach 🙂

  • Sympatyczna blogerko-biegaczko, wlasnie zauwazylem i tak sie zastanawiam – zawsze trenujesz w pierscionku?

    • zawsze! a nawet w dwóch i w łańcuszku 😉 to co nosze ma dla mnie wartość sentymentalną i nigdy nie zdejmuję (tylko przy zagniataniu ciasta na pierogi zdejmuję :p )

  • Anonymous

    Bardzo fajny blog. biegam od zawsze, od zawsze sama. fajnie wiedzieć, ze inni tez biegaja, maja podobne „problemy”, dylematy biegowe. Chce sie czytać!podziwiam i pozdrawiam serdecznie
    Biegaczka

  • Witam ponownie Kasiu jeśli mogę polecić coś na siłę, dynamikę i szybkość pracy rąk to polecam worek treningowy sprawdzone przeze mnie tu jest dosyć fajny artykuł 🙂 http://www.worektreningowy.pl/
    Pozdrawiam Daniel

  • Najpierw przeczytałam post dzisiejszy o „diamentowych pompkach”, a dopiero później ten – super progres, gratuluję! 🙂 czyli jest dla mnie nadzieja, bo póki co robię max. 3 męskie pompki i uciekam na kolana. Dotychczas robiłam to intuicyjnie, fajnie wiedzieć, że w tym szaleństwie tkwi metoda 😉 Pozdrawiam! Ania

  • Od pompek człowiek trzyma prostą postawę. Klatka do przodu.
    Pomaga to również podczas biegania jak ktoś się garbi.